![]() |
|
probleem cabrateur - Afdrukversie +- Kever Forum Site (https://www.keverforum.nl) +-- Forum: Luchtgekoelde Chat (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=46) +--- Forum: Type1 (Kevers) (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=6) +---- Forum: Brandstof, verwarming en uitlaat systemen (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=34) +---- Topic: probleem cabrateur (/showthread.php?tid=468) |
probleem cabrateur - martijndanielle - 24-06-2026 goede middag ik heb een probleem met me carburateur het probleem is begonnen toen ik een olie lek had van de oliekoeler dat hebben we gerepareerd daar bij heb ik de verdelingskap er af gehad we hebben alles gemonteerd alleen we hebben 4 dagen terug nood weer gehad en had de carburateurs op de grond laten liggen maar door zoveel regen en wind is er water in de garage gelopen dus heb de carburateur los gehad en gekeken of er geen regen water en zand in was gekomen heb hem schoon gemaakt moter loopt nu wel maar bij gas geven ploft hij uit de carburateur heb gekeken naar lekken maar die zijn er niet ik weet niet of er iemand uit het noorden van het land is die me kan helpen heb al van alles geprobeerd maar kom er ff niet meer er uit woon zelf in Veendam groeten Martijn en Danielle RE: probleem cabrateur - scrapheap - 24-06-2026 Ploffen uit de carburateur is back fire.. (ontsteking die terug de inlaat in slaat) ik kan ontstaan door dat er al ontsteking in de cilinder is voor een inlaatklep dicht is. Of door gloeiende kool aanslag in een of alle cilinders. maar dan zou het het niet alleen bij gasgeven doen. zou zelf denk ik eerst maar ens goed naar je vacuumvervroeger kijken en of dat de leiding van de carburateur naar die vervroeger goed is op Juiste plaats is aangesloten! RE: probleem cabrateur - martijndanielle - 24-06-2026 heb jij ook toevallig een voor beeld hoe de ontsteking moet staan heb het gevoel dat de ontsteking niet lekker op tijd staat |