Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
draai rchting olie pomp ?
#1
hallo,

ik ben hier voor het eerst, maar ik hoop dat julie een antwoord willen geven op een vraag.
ik heb een oliepomp besteld bij paruzi, die ik niet op een kever ga gebruiken maar op een zelfbouw trike.
daar loopt een topic over op het motor-forum:
https://www.motor-forum.nl/threads/trike.405528/

de vraag is: wat is de draairichting van de pomp op de aandrijf as gezien ?
en nu ik toch aan het vragen ben: waar is die ondiepe ronde groef voor met een aansluiting naar de pomp ?

alvast bedankt voor de reacties.


[Afbeelding: 3e49c146-0471-419a-a2bc-81fb38ba3ed7.jpg?dl=1]
Antwoord
#2
Als je er voor staat tegen de klok in, hij zit namelijk op de nokkenas en die wordt met een tandwiel aangedreven door de krukas die rechtsom draait..

Welke ronde groef bedoel je? Die puntjes op de tandwielen? Das niet iets van timing, je moet ze gewoon naar je toe (zichtbaar) monteren, heeft dacht ik te maken met olie afvoer of zoiets..
Antwoord
#3
voor de auto neem ik aan. (bij een kever er achter natuurlijk  Big Grin)
die grote ronde groef die net langs de boutgaten gaat, hij heeft een verbindings sleufje naar de pomp toe (die is een beetje dieper dan de groef.
lijkt wel voor een O-ring.
bedankt trouwens.
Antwoord
#4
O die Big Grin die is om de olie terug te laten lopen wat er langs gaat. Er zit alleen een papieren pakking voor..
Ja als je achter de kever staat tegen de klok in!
Antwoord
#5
ik had eigenlijk nog een vraagje,
ik ben nu zo ver dat ik de poelies moet kiezen en daarmee dus de het toerental v/d oliepomp.
hiervoor moet ik eigenlijk weten wat het toerental v/d pomp is, bij normaal rijden.
zoals hierboven al vermeld is. word de pomp door de nokken as aan gedreven is dus de helft van de krukas toeren.
dus de vraag is: wat is het toeren tal van de krukas bij normaal rijden ?

ik gok zelf op 2500-3000 omw./min.

tnx.
Antwoord
#6
Cruisesnelheid zit je gemiddeld wel tussen de 3000-4000 rpm aan de krukas trix.
Antwoord
#7
wederom bedankt.
Antwoord
#8
Geen dank!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)