Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fotogenieke vintage locaties voor fotoreportage
#1
Photo 
Dit topic is bedoeld om locaties te vinden met een vintage uitstraling die geschikt zijn voor een leuke fotoreportage met je vw kever. Ken jij zo'n plek? Post het hieronder. Ik doe de aftrap.



Mocht je het leuk vinden om een fotoshoot te maken met je kever bij een vintage Dudok-benzinestationnetje, dan moet je beslist naar Louwman Parqui in Raamsdonkveer. Op een openbaar toegankelijk terrein ('s avonds afgesloten) vind je een oud tankstation waar je je oldtimer gewoon kunt parkeren. Het leuke is dat het tankstation heel compleet is., zelfs de pompen staan er nog. Het interieur van de shop is in orginele staat. Het bevindt zich op een park dat wat uit het zicht ligt, dus het is er rustig. Mocht je erheen willen: het adres is Steurweg 8, 4941 VR RaamsdonksveerHet stationnetje dateert van 1953 en stond ooit aan de A2 bij Vinkeveen. Op Youtube staat een filmpje over het tankstation.

Een paar fotos van de shoot die ik daar maakte:


Bijlagen Miniatuurweergaven
                       
Antwoord
#2
Photo 
Ook in Den Bosch is een vintage tankstation waar je mooie sfeerfoto's kunt maken van je oldtimer. Dit tankstation is echt oud. Het dateert van 1933 en is van architect A. Meijlink. Je kunt het vinden aan de provinciale weg tussen Den Bosch en Vught. Vroeger stond het 100 meter verderop aan de andere kant van de weg, vlakbij het spoor. Nu is het adres Vughterweg 80 te 's-Hertogenbosch. Tegenwoordig wordt de ruimte boven verhuurd als vergaderlocatie. Ook hier ben ik met de kever geweest, zie de foto's hieronder. Er hangen kettingen om het station af te sluiten voor parkeerders, maar niet met een slot of zo. Je kunt de ketting even losmaken om je auto snel even neer te zetten onder het afdak van het tankstation. Op de website van de vergaderlocatie staat dat het te huur is voor een fotoshoot. Het stationnetje is alleraardigst, maar ook weer niet zo bijzonder dat ik voor een fotoshoot zou betalen.

Van de verplaatsing van het tankstation bestaat een filmpje.


Bijlagen Miniatuurweergaven
                       
Antwoord
#3
Wat leuk zeg. Ik heb in Doell België foto's gemaakt bij een benzinestation. Doel is een verlaten dorp, zal eens zoeken naar de foto's.
Antwoord
#4
Ah ja, Doel. Ook wel eens geweest. Dan krijg je zoiets:

[Afbeelding: screenshot-13.png]

...maar dan moet je daar even een Kevertje voor in de plaats voorstellen. ...overigens niet mijn foto. ;-)
Antwoord
#5
Als ik een foto zoek van een tankstation in Doel, krijg ik dit te zien. Op andere foto's staat er een hek omheen en een mobiel toilet ernaast. Wel vintage, maar vooral ook vergane glorie, zo te zien.... Rolleyes


Bijlagen Miniatuurweergaven
       
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)