Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorwiellager brilkever
#1
Ik heb een mooie brilkever uit Zuid Amerika gehaald. Voor de invoer moeten een aantal dingen in orde gebracht worden. Hieronder valt ook een voorwiellager met speling. Twee lagers eigenlijk. Op de kleinere staan letters waarmee gemakkelijk te achterhalen is welk lager ik moet vernieuwen. Op het grotere lager hebben ook letters gestaan maar die zijn grotendeels onleesbaar geworden. Ik hoop via het kleinere lager te achterhalen welk type het grotere lager is. Hulp daarbij is welkom. Het kleinere lager is een SKF 17304
[Afbeelding: xlMlP120RqZS864Wvbn9Ql98MRMxJ6mzlbRsm6_y...authuser=0]
Antwoord
#2
Hoi Zwergje,

Als het om speling gaat is het zeer waarschijnlijk dat je ze af kan stellen met de moer. Wil je ze echt vervangen, zou je de skf 17304 kunnen opmeten en die maat opzoeken op de site van Paruzzi (maten staan er daar bij). Dan weet je welk bouwjaar het is (zuid Amerika haalt bij de bussen in ieder geval de onderdelen nog door elkaar dus misschien bij de kevers ook) en kan je het andere lager erbij zoeken. Succes!
Antwoord
#3
(24-12-2022, 00:44)Splitrazor schreef: Hoi Zwergje,

Als het om speling gaat is het zeer waarschijnlijk dat je ze af kan stellen met de moer. Wil je ze echt vervangen, zou je de skf 17304 kunnen opmeten en die maat opzoeken op de site van Paruzzi (maten staan er daar bij). Dan weet je welk bouwjaar het is (zuid Amerika haalt bij de bussen in ieder geval de onderdelen nog door elkaar dus misschien bij de kevers ook) en kan je het andere lager erbij zoeken. Succes!

Dank voor je reactie. Het huidige lager heeft echt schade en moet vervangen worden. Ik heb de importeur van SKF gevonden, zit 5 minuten bij mij vandaan. Hopelijk kunnen zij mij verder helpen. De site van Paruzzi is een goede tip. In Renault 4 land weet ik de weg, in Keverland nog niet, dus dank.  

Smile
Antwoord
#4
Sorry dat ik topic gemist heb...

Maar neem eens contact op met Keverland uit Bergschenhoek
https://www.keverland.nl/contents/nl/contactus.html

Denk dat je dezelfde dag nog de juiste lager gevonden heb!
Antwoord
#5
(25-12-2022, 22:41)zwergje schreef: Dank voor je reactie. Het huidige lager heeft echt schade en moet vervangen worden. Ik heb de importeur van SKF gevonden, zit 5 minuten bij mij vandaan. Hopelijk kunnen zij mij verder helpen. De site van Paruzzi is een goede tip. In Renault 4 land weet ik de weg, in Keverland nog niet, dus dank.  

Smile

Dan heb je in ieder geval een hele leuke hobby erbij! Succes en we zijn gek op foto’s (misschien kan je er ook wat bij vertellen in het voorstel topic  Wink )
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)