Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
benzinefilter wel/niet bij de motor?
#1
Ik heb sinds vorige maand een nieuwe kever. Het eerste dat ik heb gedaan is bij Paruzzi een bezineleiding gekocht en het benzinefilter dat direct bij de brandstofpomp zit, eruit gehaald (zie foto). Mij is altijd geleerd dat scheurende aansluitingen van benzinefilters vaak oorzaak zijn van motorbranden. Nu is mijn vraag: heeft een benzinefilter zin en zo ja, wat is de ideale plek om hem te plaatsen?


Bijlagen Miniatuurweergaven
   
Antwoord
#2
Welkom op het forum. Ik kan hier helaas geen antwoord opgeven ik hoop een van de andere leden wel. We zijn nog groeiende door corona helaas geen reclame kunnen maken. Hoop dat snel n iemand jou vraag kan beantwoorden.
Antwoord
#3
Hoi,

Een benzinefilter zeker plaatsen, maar nooit in de motorruimte en ook nooit aan de perszijde van de pomp! Bij lekkage heb je 100% brand en is je kever verloren! wat ook vaak gebeurt is dat de pijpjes uit de pomp worden geperst en dan heb je hetzelfde. Dit kan je voorkomen door een ijzerdraad om je pomp en slangklem van je benzineslang te wikkelen. Dit zorgt ervoor dat het pijpje niet uit je pomp kan trillen.. Controleer (of nog liever vervang) elk jaar je brandstofslangen! Er zijn veel voorbeelden van slangen van een jaar oud die compleet vergaan zijn.
Antwoord
#4
(18-01-2021, 17:56)beetlejuice150 schreef: Ik heb sinds vorige maand een nieuwe kever. Het eerste dat ik heb gedaan is bij Paruzzi een bezineleiding gekocht en het benzinefilter dat direct bij de brandstofpomp zit, eruit gehaald (zie foto). Mij is altijd geleerd dat scheurende aansluitingen van benzinefilters vaak oorzaak zijn van motorbranden. Nu is mijn vraag: heeft een benzinefilter zin en zo ja, wat is de ideale plek om hem te plaatsen?

bij bij zit het benzine filter aan de voorzijde onder de benzinetank. lijkt mij wel de meest veilige plek

groet
Andre
Antwoord
#5
Bij die van mij zit deze ook aan de voorzijde onder de tank.
Antwoord
#6
Een brandstof filter in de motorruimte!!

Hier zal men nooit over uit gediscusseerd raken.

Wat wel echt van belang is dat het filter NOOIT in de persleiding na de pomp zit. (tussen pomp en carburateur)
Mijn mening is dat een filter onder de tank EN een filter in de motorruimte in de slang NAAR de pomp toe het beste is.
Maar koop voor die in de motor ruimte wel een filter waarvan de aansluit pilaren zijn voorzien van een verdikking op het uiteinde.

bv:  https://www.bing.com/images/search?view=...59258_.jpg

en niet bv deze:  https://www.internet-automotive.com/2695...gJRufD_BwE
Zou deze laatste persoonlijk ook niet onder de tank hangen maar daar kan het minder kwaad.  

En een stel goede slangen klemmen.
En zorg dat het filter vast hangt en niet kan liggen trillen.
Dan kan het in mijn ogen geen kwaad.


Waar ik me bij het filter op de foto van de topic starter wel zorgen om maak is.
1. Dat het filter onder spanning staat. je ziet dat de aansluit pilaar verbogen is tov het filterhuis zelf.
  Dit geeft heel veel extra kans op scheuren van het filter met alle gevolgen van dien.  Altijd spannings vrij monteren!

2. Schuif de slang zo ver mogelijk op die pilaartjes.. En niet maar zo'n klein stukje zoals hier!!
  Dit geeft heel veel extra kans op losschieten van het filter met alle gevolgen van dien.

Dus voor beide punten hier zou een stukje langere brandstofleiding al heel veel  beter zijn. 

3. gebruik liever niet de slangenklemmen zoals je bij het filter hebt gebruikt maar die andere die op dat stukje slang zit! Zijn iets duurder maar 100 X beter
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)