Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problemen wegrijden bij warme motor
Ik heb een kever automaat uit 1972. De motor loopt goed en hij rijdt tot hij warm wordt goed.
Als ie warm is en je moet bij een verkeerslicht wegrijden, komt ie heeeeel langzaam van zijn plaats. Soms zijn we de enige die door het groene licht kunnen rijden  Undecided Sad 
Achterop komend verkeer is daar niet altijd blij mee.
Als ik de auto even stilzet en laat afkoelen, dan gaat het weer een tijdje goed. Achteruit gaat altijd goed ook als de problemen vooruit er zijn. 
De vacuum slangentjes bij de motor heb ik vervangen door nieuwe want die zagen er poreus uit. Geen verbetering.
Waar zo ik kunnen kijken of wat zou ik nog meer kunnen doen. Heeft iemand al eens zoiets gehad?

Alvast dank voor hulpvaardige antwoorden.
Peter
Antwoord
Komt de motor dan niet op toeren of "slipt" de versnellingsbak zoveel dat er geen gang in komt?
Motor niet op toeren lijkt me de carburateur.
en anders een probleem met de automaatbak maar daar heb ik helaas geen ervaring mee.
Antwoord
(22-07-2025, 23:22)scrapheap schreef: Komt de motor dan niet op toeren of "slipt" de versnellingsbak zoveel dat er geen gang in komt?
Motor niet op toeren lijkt me de carburateur.
en anders een probleem met de automaatbak maar daar heb ik helaas geen ervaring mee.

Tijdens het wachten loopt de motor goed. Na het weer inschakelen van de versnelling komen we bijna niet van de plaats af.
Heel langzaam rijden we weg en langzaam komen we op snelheid. 
Daarom denk ik zelf niet aan de carburateur.
Antwoord
Dan denk ik zelf dat de bak in een "hoge versnelling" blijft staan. Net of je in zijn 3 met een handschakelbak weg rij zeg maar.
Warme motor betekend ook warmere bak dus denk dan toch wel dat daar het probleem zit. Zit er nog wel genoeg olie in de bak?

Maar nogmaals .. heb zelf geen ervaring met een Kever automaat.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)