Welkom, gast |
U dient zich te registreren voordat u berichten kunt plaatsen op dit forum.
|
Gebruikers online |
Er zijn momenteel 62 gebruikers online. » 0 leden | 60 gasten Bing, Google
|
Meest recente topics |
29 september: de Heuvelri...
Forum: Evenementen en meetings binnenland
Laatste bericht door bord4kop
30-09-2024, 20:19
» Reacties: 4
» Weergaven: 267
|
Taxatie vs reële verkoopp...
Forum: Importeren, Invoeren en Taxeren
Laatste bericht door Stephan
30-09-2024, 10:16
» Reacties: 6
» Weergaven: 143
|
Find Womans from your cit...
Forum: Motoren (getuned)
Laatste bericht door Vw_speedsterke
29-09-2024, 23:09
» Reacties: 0
» Weergaven: 63
|
Kabelboom - rode Main dra...
Forum: Elektrisch
Laatste bericht door scrapheap
29-09-2024, 11:09
» Reacties: 5
» Weergaven: 153
|
Zelf velgen verven?
Forum: Wielen en remmen
Laatste bericht door bord4kop
27-09-2024, 18:45
» Reacties: 0
» Weergaven: 36
|
Voorstellen
Forum: Voorstellen
Laatste bericht door bord4kop
27-09-2024, 18:36
» Reacties: 5
» Weergaven: 1,456
|
Voorstellen
Forum: Voorstellen
Laatste bericht door Stephan
27-09-2024, 12:44
» Reacties: 6
» Weergaven: 1,937
|
eerste auto project
Forum: Voorstellen
Laatste bericht door Stephan
27-09-2024, 12:43
» Reacties: 9
» Weergaven: 3,001
|
Goedemiddag - bord4kop
Forum: Voorstellen
Laatste bericht door Stephan
27-09-2024, 12:41
» Reacties: 5
» Weergaven: 1,325
|
Toch nog even voorstellen...
Forum: Voorstellen
Laatste bericht door Stephan
27-09-2024, 12:40
» Reacties: 4
» Weergaven: 1,420
|
|
|
Taxatie vs reële verkoopprijs |
Geplaatst door Stephan - 27-09-2024, 10:34 - Forum: Importeren, Invoeren en Taxeren
- Reacties (6)
|
|
Zoals jullie elders (klikkerdeklik) hebben kunnen lezen, hebben we onze Kever weer uit de verkoop gehaald.
Het heeft ons echter wel doen twijfelen over wat een periodieke taxatie eigenlijk voor zin heeft. Vorig jaar stond onze Kever getaxeerd op 16.000,- Euro. Gezien de lijn in de taxaties door de jaren heen zou de waarde momenteel alweer zelfs op 17.000,- Euro moeten zitten. Dat is natuurlijk nooit de verkoopprijs. Daarom zaten we daar ver onder in onze advertentie. Maar ik betaal ondertussen wel de volle allrisk verzekeringspremie naar deze waarde. Is het dat wel waard dan? Ik overweeg dan ook om de Kever alleen maar WA te verzekeren. Dit scheelt ons een kleine 300,- Euro per jaar. Een afweging daarbij is ook dat we ook slechts 1000 kilometer per jaar rijden met de Volkswagen en dat deze de rest van de tijd veilig, warm en droog binnen gestald staat.
Wat zouden jullie doen?
|
|
|
Kabelboom - rode Main draden vs doorverbinden |
Geplaatst door Behindcorner - 23-09-2024, 21:38 - Forum: Elektrisch
- Reacties (5)
|
|
Hoi,
Ik ben bezig met een nieuwe kabelboom installatie in een 1200 1975 Spaarkever.
Ik heb een alternator (dynamo met interne regulator), dus onder de achterbank moet ik de blauwe draad doorverbinden met de groene draad en deze gaat naar de D+ van de alternator.
Verder moet ik de rode draad, komend van de voorzijde van de kever (main), met een T-splitter doorverbinden naar de rode die naar de alternator B+ gaat EN een rode die naar de accu gaat (laden).
Maar er komt nog een rode draad van de voorzijde (main), vanaf de ignition switch, die via verbinder T14 naar de startmotor #50 gaat, dit is een vlakstekker aansluiting (#30 is een bout aansluiting, die gaat direkt naar de accu)
Mijn probleem is: omdat ik geen externe regulator heb, moet ik enkele draden doorverbinden, en nu gaat het me om de rode draden.
De 1e rode (main) is namelijk dikker dan bv de blauwe en zwarte (reserve) en bruine draden en heeft een 6,3mm vlakstekker (als ik het goed heb of een ring).
En de 2e rode (main) is nog dikker en heeft een hele grote vlakstekker (denk 9,6mm), maar ik zou niet weten waar deze op moet, zie nergens een tegen-connector hiervoor.
Op de + accuklem zit ook een 6,3mm vlakstekker aansluiting
Zoals aangegeven in de handleiding is de rode draad (in sleeve) komend vanaf de startmotor 920mm lang en heeft aan beide zijden een 6,3mm vlakstekker (1 op #50).
Welke rode draden vanuit de main moet nu doorverbonden worden naar de startmotor #50 en welke naar de accu/alternator?
Want qua dikte en aansluiting lijkt dit niet te kloppen.
Hoop dat het enigszins duidelijk is
Vriendelijke groet
|
|
|
Motorklep scharnier V-beugel |
Geplaatst door Behindcorner - 23-09-2024, 20:06 - Forum: Carrosserie
- Reacties (2)
|
|
Hallo,
Ik heb inmiddels de motorklep gemonteerd met rubberrand en deze past netjes.
Schraapt ook geen lak weg, omdat het kort aan het plaatwerk onder het raam etc. komt.
Het slot zit er nog niet op, dus weet niet of dit ook goed past.
Maar nu kwam ik 2 plaatjes tegen (tekening nr. 22), die dus blijkbaar onder de scharnieren van de motorklep hebben gezeten.
Zijn deze ook echt nodig, want ze hebben erop gezeten.
Is dat standaard bij een 1200 1975 Spaarkever
Wanneer pas je het toe, want het lijkt dat het nu goed zit (zonder), of geeft het ook een versteviging aan de scharnieren?
Moeten deze tussen de zeskantkop van de bout en de scharnier, zodat het meer stevigheid geeft?
Nu lijkt de scharnier te golven, wellicht dat het dan stijver blijft.
Moet daar dan nog een rubber tussen of metaal op metaal?
Hoop dat iemand me dit goed kan uitleggen, bvd.
Vriendelijke groet
|
|
|
Controle lampjes gaan niet aan bij contact, maar knipper relais wel |
Geplaatst door adez - 07-09-2024, 21:15 - Forum: Elektrisch
- Reacties (9)
|
|
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik een paar kleine, cosmetische, klusjes gedaan. Na een paar uur rommelen wilde ik mijn kever weer starten, maar hij had er geen zin in. Zodra ik de contact sleutel omdraai zie ik normaal een rood en groen controle lampje, deze gaan nu niet meer aan. In plaats daarvan gaat het knipper relais wel tikken en knippert de indicator vrolijk mee. De startmotor gaat wel rond, maar de motor slaat niet meer aan. De knipperlichten zelf knipperen niet mee, en functioneren nog normaal als ik ze wel aan zet.
Ik heb vervolgens een tijd naar het bedradingsschema zitten kijken, en naar de bedrading (welke er niet meer super netjes uit ziet), maar ik kom er geen wijs uit.
Omdat de 2 controle lampjes niet aangaan, vraag ik me af of ik dan wel stroom krijg bij de ontsteking. Wat is de eenvoudigste manier om te controleren of ik inderdaad een vonk krijg?
Heeft iemand nog andere ideeën/suggesties wat dit vreemde elektrische probleem zou kunnen veroorzaken?
Edit:
Het gaat om een 62'er, omgebouwd naar 12v
|
|
|
|