Welkom, gast |
U dient zich te registreren voordat u berichten kunt plaatsen op dit forum.
|
Gebruikers online |
Er zijn momenteel 45 gebruikers online. » 0 leden | 45 gasten
|
Meest recente topics |
inlaatspruitstuk
Forum: Motoren (standaard)
Laatste bericht door andre
8 uren geleden
» Reacties: 0
» Weergaven: 7
|
Historische aanhanger ach...
Forum: Onderdelen / Materialen
Laatste bericht door NicoWeijers
, 16:15
» Reacties: 0
» Weergaven: 4
|
startmotor
Forum: Motoren (standaard)
Laatste bericht door andre
28-02-2021, 19:55
» Reacties: 0
» Weergaven: 10
|
remmen
Forum: Chassis
Laatste bericht door Splitrazor
28-02-2021, 14:05
» Reacties: 1
» Weergaven: 22
|
Bekabeling motor ruim
Forum: Type1 (Kevers)
Laatste bericht door thomas1304
24-02-2021, 18:41
» Reacties: 2
» Weergaven: 80
|
DB-ZF-46
Forum: Kletshoek
Laatste bericht door beetlejuice150
22-02-2021, 14:42
» Reacties: 3
» Weergaven: 1,746
|
Blauwe platen en meneer a...
Forum: Wetten en Regelgeving
Laatste bericht door beetlejuice150
22-02-2021, 13:29
» Reacties: 2
» Weergaven: 57
|
Startmotor doet raar
Forum: Type2 (Bussen)
Laatste bericht door vriezeaj
21-02-2021, 19:49
» Reacties: 10
» Weergaven: 416
|
Wat is dit op mijn carbur...
Forum: Type1 (Kevers)
Laatste bericht door JohanV
19-02-2021, 20:53
» Reacties: 0
» Weergaven: 51
|
benzinefilter wel/niet bi...
Forum: Motoren (standaard)
Laatste bericht door andre
14-02-2021, 19:28
» Reacties: 3
» Weergaven: 341
|
|
|
inlaatspruitstuk |
Geplaatst door andre - 8 uren geleden - Forum: Motoren (standaard)
- Geen reacties
|
 |
Het inlaatspruitstuk van mijn kever heeft onder de carburateur twee aansluitingen, de kleine van circa 3/4 mm die iedereen kent, maar er vlak onder zit een tweede van ongeveer 12 mm. De vorige eigenaar heeft deze afgestopt.
Wie kan me vertellen waar deze tweede voor dient?
Groet,
Andre
|
|
|
startmotor |
Geplaatst door andre - 28-02-2021, 19:55 - Forum: Motoren (standaard)
- Geen reacties
|
 |
Tijdens motorrevisie twee jaar geleden is ook het startrelais vervangen, na een paar starts is het blok in het chassis geplaatst en in opslag gegaan tot de restauratie van de rest klaar is.
Dit weekend is er benzine in het systeem gegaan en na twee jaar opnieuw gestart wat erg moeilijk gaat:
- de startmotor draait erg langzaam rond, accu gecontroleerd geeft 12,4 volt, moet eigenlijk nog goed gaan.
- als motor afslaat en opnieuw gestart wordt hoor je wel het startrelais, maar startmotor lijkt dan dood te zijn. als je 10 minuten wacht lukt het soms wel, maar kan ook zijn dat je een uur moet wachten.
Wat kan de oorzaak zijn van deze twee problemen?
Groet,
Andre
|
|
|
remmen |
Geplaatst door andre - 27-02-2021, 16:15 - Forum: Chassis
- Reacties (1)
|
 |
Het hele remsysteem ( hoofdremcilinder, leidingen, slangen en wielremcilinder ) is vernieuwd. Ik heb het systeem gevuld en ontlucht, nergens lekkage. Maar er is geen enkele remwerking, het rempedaal kan tot de bodem met de hand ingedrukt worden, ik voel geen enkele weerstand.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Groet
Andre
|
|
|
Bekabeling motor ruim |
Geplaatst door thomas1304 - 22-02-2021, 23:44 - Forum: Type1 (Kevers)
- Reacties (2)
|
 |
hallo!
ik heb even een vraagje over een stukje bekabeling in mijn Volkswagen kever 1303 uit 1973.
ik ben 2 weken geleden begonnen met het uit elkaar halen van de kever. om hem weer helemaal netjes en roestvrij te krijgen, nieuw likje verf erover, nieuwe bekabeling, enzovoort. alleen ben ik laatst een onderdeel tegen gekomen wat ik niet helemaal snap waarom hij er zit. 
het lijkt wel op een grote connector links in het motorruim tegen het brandschot. alleen zit er niks in. wel een hoop kabels, met een hele grote plus kabel, alleen gaan die helemaal nergens heen... er staat gelukkig wel een nummer op, alleen kan ik die natuurlijk nergens terug vinden, en is ook wel een beetje vaag moet ik zeggen, of ik zie het gewoon verkeerd. (111971502(?) die laatste is geloof ik geen 2, maar ik weet niet wat het eigenlijk hoort te zijn anders... daarom vraag ik jullie hulp.
nu moet ik wel zeggen dat er geen 1300 motor meer in zit maar een 1600 dubbelpoorts AS blok (waar ik er inmiddels 2 van heb, 1 volledig gereviseerd en de ander nog in de kever). ik weet niet of het daar misschien mee te maken kan hebben.
suggesties zijn uiteraard altijd welkom!
hier zijn de fotos ervan:
|
|
|
Blauwe platen en meneer agent |
Geplaatst door vriezeaj - 21-02-2021, 19:46 - Forum: Wetten en Regelgeving
- Reacties (2)
|
 |
Goedeavond allemaal,
Vandaag met de kever aan de kant gezet door meneer agent (die bekende je weet die van wegmisbruikers) (hij baalde denk ik dat de camera's er niet bij waren) om zo'n mooie Herbie aan de kant te mogen zetten, om een mooie zonnige dag op de Zeelandbrug.
Ik rij al 3 jaar rond met blauwe platen maar de auto is van 1983 dus niet toegestaan. Tot op heden afgelopen jaren genoeg agenten gezien en achter me gehad en nooit aangehouden. Tot vanmiddag dus, en een boete. Ik moest ze ter plaatse verwijderen, maar kreeg ze er niet af. Vervolgens melde ik ze wel af te geven op het politiebureau, maar dat was niet nodig. Vernietig ze zelf maar was z'n antwoordt.
Afijn het mag niet, en krijg een aantekening op mijn kentekenplaat. Ofwel de volgende keer met blauwe platen zou in beslagname kunnen zijn van de auto. Dus dan maar gewoon de gele platen er op.
Kosten 159,00 euro incl. administratie kosten.
|
|
|
Enkele vragen van een nieuweling |
Geplaatst door James_uit_Rotterdam - 09-02-2021, 21:33 - Forum: Type1 (Kevers)
- Reacties (2)
|
 |
Beste forum-gebruikers,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 26 jaar, woonachtig in Rotterdam, en al een tijdje groot fan van Kevers, en zou graag een Kever aanschaffen. Ik heb al enige ervaring met het sleutelen aan oldtimer brommers, en het lijkt mij leuk dit ook met auto’s te gaan doen.
Nu heb ik een op de foto’s goed uitziende Kever gevonden. Er moet wat werk aan gebeuren, er staat bij;
“1300 CC motor, welke 100% goed loopt.
De startmotor komt echter niet uit, waardoor de motor in de auto niet start.
Daarnaast wat laswerk bij het voorwiel.’
Ik heb de verkoper gebeld, en hij wist mij te vertellen dat hij de motor al uit de Kever gehaald had, en daar wel startte. Echter weer in de Kever lukt dit niet, erg kwam geen vonk. Alsof er geen signaal voor de vonk kwam, hij dacht dat het misschien iets met het start calais te maken had.
Nu hoopte ik dat jullie mij konden helpen, ik vroeg mij namelijk het volgende af;
1) Waar denken jullie dat dit aan kan liggen (het niet starten in de auto)?
2) Hoe moeilijk is het om dit zelf te doen?
3) Hoe acuut is het probleem met het laswerk bij het voorwiel?
4) Denken jullie dat dit een geschikte Kever voor een beginner kan zijn, of zouden jullie het afraden deze te kopen?
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen!
Groet,
James
|
|
|
|