Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brandje in Baja
Off topic: Wel super tof zo 'n Baja!

Als ik ooit een flinke garage heb waar ik de handel kan stallen komt er ook zoiets bij mij.

On Topic; knap dat je alles zelf kan én doet!
En natuurlijk mooi dat het gelukt is, ben benieuwd naar de Gala foto 's Wink
Antwoord
Haha ik ook...
Antwoord
Zo al even geleden, maar zag dat ik vergeten was foto van die gala rit te plaatsen.
Dus bij deze

Haha mijn achterbanden waren groter dan die van die achter me Big Grin

Antwoord
Gruwelijk! Die zal zich klote hebben gevoeld haha
Antwoord
Hahaha, mooi man!
Antwoord
En de Baja houd me de komende dagen weer lekker van de staart en in de garage.
Moest nog een laatst keer naar de APK (net geen 50 jaar) en helaas afkeur.
Eerlijk is eerlijk had het eigenlijk wel verwacht maar hoopte dat hij er nog net mee door zou komen. 

Wist dat ik veel speling op het stuurhuis had maar wil dit stuurhuis gaan vervangen door een Polo stuurhuis. 
En daar wil ik na de APK aan gaan beginnen en om dan nu nog het stuurhuis te gaan vervangen daar had ik eigenlijk geen zin meer in Cool
Maar helaas pech dus toch maar weer een origineel stuurhuis gaan plaatsen.

"Gelukkig" waren er deze keer nog wat meer APK puntjes dus hoef me de komende dagen niet te vervelen. Big Grin
Speling stuurhuis.
Rem verschil achter (trommels die die grote bandenmaat niet leuk vinden)
Kentekenverlichting defect
Linker grootlicht werkt niet zoals het hoort. dim licht gaat zwakker branden als ik groot in schakel.
Uitlaat lekt door het ontbreken van twee klemmen.... Apart deze uitlaat zit hier al zo sinds hij is omgebouwd naar Baja... Maar goed gewoon even twee klemmen opzetten en niet zeuren.
De voorste kentekenplaat zit al sinds de ombouw met twee stevige trekbandjes vast op de vooras. En dat is ineens geen deugdelijke bevestiging meer!  Dus nu beugeltje en twee boutjes door gezet.

En als klap op de vuurpijl.. Voor de APK had de keurmeester het bestuurders raam naar beneden gedraaid om oa de verlichting te kunnen testen.  En dat raam is uit de geleiders gevallen en ging dus niet meer omhoog...  Kon hij ook niets aan doen en ik heb er nog noot last van gehad maar goed moest ook opgelost worden. 

Dus Raam weer terug gezet en er voor gezorgd dat hij niet meer te ver naar beneden gedraaid kan worden
klemmen op de uitlaat gezet 
Lampje van de kentekenverlichting ging weer branden toen ik hem uit de houder wilde halen.. Dus nu contacten wat opgeschuurd en weer dicht gemaakt.
En bij het grootlicht was er een draad die slecht contact maakte.  dus ook al opgelost. 

Daarna naar zolder en een stuurhuis opgezocht. En deze heb ik vanavond afgesteld en schoon gemaakt en hangt nu te drogen van de zinkspray waar ik hem mee ingespoten heb. 
Morgen zwart spuiten en dan het oude stuurhuis gaan demonteen. en kijken of het ook nog lukt om het andere te gaan plaatsten .. en anders wordt dat weer een zondag klusje. 
Daarna de achterremmen maar eens openhalen en kijken wat daar aan de hand is.

Al met al leuk vooruitzicht.

Daarna herkeuren en de laatste onderdelen gaan zoeken voor de ombouw naar dat Polo stuurhuis en dan wil ik ook nog de remmen gaan vervangen door 944 schijven... 
Daarvoor moet ik alleen nog de spacers voor de lagers zien te vinden.  Voor Schijven/klauwen en 944 achter draagarmen met schijven en klauwen heb ik al liggen.

En daar zal ongetwijfeld nog wel meer klein materiaal bij nodig zijn die ik nog niet heb voorzien maar daarom wilde ik er ook pas na de APK aan gaan beginnen. Dan heb ik er alle tijd voor.

Wordt weer vervolg Big Grin
Antwoord
En vandaag de Baja laten herkeuren en dit keer was wel alles oke. 
En dat was de laatste keer. Over een paar maanden is hij 50 en dus vrijgesteld van keurplicht.
Niet dat ik daar echt blij mee ben want ik moet hem wel apk waardig houden dus waarom dat niet eens in de zoveel tijd er een ander naar laten kijken....
maar goed er zit geen datum meer op die je in de gaten moet houden...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)