Zo te lezen ben je wel een beetje elektrisch onderlegd 
motorrem..
Op het moment dat bij een gelijkstroom motor die draait de spanning weg valt dan gaat die motor als dynamo werken en wekt een spanning op, zolang hij na draait!
Hoe zwaarder een dynamo belast wordt hoe zwaarder hij rond draait en eerder stil komt te staan.
Op het moment dat een gelijkstroom motor die draait wordt kortgesloten (beide polen aan elkaar worden gelegd/kortsluiting) dan staat die motor bijna gelijk stil.
Als de ruitenwisser draait en naar zijn rust punt doorloopt en alleen de spanning valt weg dan kan de motor door zijn massa nog even na draaien waardoor de schakel-nok in de motor net te ver door draait en de motor weer opnieuw naar zijn rust punt blijft doordraait enz enz enz en dus niet stopt. Op het moment dat de beide polen dus via de schakelaar aan massa komen te liggen staat de motor direct stil ipv de kans dat hij dus net te ver doordraait.

motorrem..
Op het moment dat bij een gelijkstroom motor die draait de spanning weg valt dan gaat die motor als dynamo werken en wekt een spanning op, zolang hij na draait!
Hoe zwaarder een dynamo belast wordt hoe zwaarder hij rond draait en eerder stil komt te staan.
Op het moment dat een gelijkstroom motor die draait wordt kortgesloten (beide polen aan elkaar worden gelegd/kortsluiting) dan staat die motor bijna gelijk stil.
Als de ruitenwisser draait en naar zijn rust punt doorloopt en alleen de spanning valt weg dan kan de motor door zijn massa nog even na draaien waardoor de schakel-nok in de motor net te ver door draait en de motor weer opnieuw naar zijn rust punt blijft doordraait enz enz enz en dus niet stopt. Op het moment dat de beide polen dus via de schakelaar aan massa komen te liggen staat de motor direct stil ipv de kans dat hij dus net te ver doordraait.