Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voortgang van mijn kever
#11
Zo, vandaag maar eens begonnen met de Zenith NDIX 32 carburateurs.

Netjes schoonmaken en weer monteren.


[Afbeelding: IMG-3710.jpg]


Een leuk werkje waarbij ik veel heb aan deze site:
https://356registry.clubexpress.com/cont..._id=479163
Antwoord
#12
Mooi werk!
Antwoord
#13
Lekker bezig
Antwoord
#14
het heeft even geduurd, maar hierbij een update.

De Porsche carburateurs heb ik na veel onderzoek en advies naar een specialist gebracht. Als je de technische doornsede tekeningen bekijkt begrijp je wel waarom. Het luistert zo nauw en precies dat het niet verstandig is om dit als prutser / eerste project aan te pakken.

Classic Car Docter (Sven) in Eibergen heeft me hierbij geholpen (lees: alles af-, en ingesteld en gedaan Big Grin )

Hierbij de proefopstelling van afgelopen maanden :

[Afbeelding: klaar-voor-inbouw-2.jpg]

Dit weekend hebben we de uit-, en inbouw gedaan (een beetje hulp van mij). 

De oude er nog in:

[Afbeelding: oude-motor.jpg]

En vervolgens de inbouw van de nieuwe: 

[Afbeelding: niuewe-motor-inbouw.jpg]
[Afbeelding: niuewe-motor-inbouw-2.jpg]



[Afbeelding: niuewe-motor-inbouw-1.jpg]


Ook heb ik de stuurinrichting aangepast. Dat rijdt nu toch wel een stuk beter!
(geen plaatjes van)

Volgende projecten:
- andere velgen en wielen
- motorruimte mooi maken (wagen kleur)

later:
* top chop rechte voorruit mooier/ronder maken
* bekleding en dakje vernieuwen

veel later:
* spuitwerk
* nog een keer body off om alles net zo perfect te maken als de eerste opzet
Antwoord
#15
Lekker bezig man! Goede vooruitgang! Leuk om te lezen, benieuwd naar het vervolg!
Antwoord
#16
oeh wauw lekkere update man
Antwoord
#17
Ja, is een heel fijne combi zo.

Ik had een 1300 dubbelpoorter. Leek een goed blok met axiale speling binnen de marge en geen speling op de lagers. Dus dat zou goed moeten zijn. 
De koppen waren ook prima, niet gescheurd ofzo. 
De Zenith Porsche combinatie kon er dan ook op na de revisie. Sven (Classic Car Docter) heeft alles netjes opgebouwd en ingesteld.  

Het totaal kostte alles bij elkaar iets meer dan €4000,- 

(1300 DP blok, dubbele Porsche carbs, alle goedkope zut eruit gehaald en vervangen voor goed spöl; nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels, nieuwe bobine, nieuwe pakkingen, 123 ontsteking, wisselstroom dynamo, nieuwe leidingen en nieuwe benzine pomp. En alles gekuisd/gezuiverd, kleppen en carbs en alles opnieuw afgesteld, nieuwe olie (+ filters uiteraard) en werkloon).


[Afbeelding: Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-47-53.jpg]
Fotootje van een andere keef

De rode cabrio -niet van mij-  is in opbouw na een complete restauratie


En door met het volgende klusje:

De velgen. 

Heb een tijdje terug een mooie set semi brede velgen op de kop getikt.  Deze heb ik afgelopen weken licht geshuurd, en de binnenkant zwart gespoten.
Daarna de zichtkant een paar lagen grondverf erop gespoten. En daarop de twee kleuren. Op kleur laten mengen in bus (ongeveer €19 per spuitbus) 



[Afbeelding: Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-48-26.jpg]


[Afbeelding: Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-48-26-1.jpg]


[Afbeelding: Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-48-26-2.jpg]
Als iemand ook zoiets wil proberen: eerst de buitenste ring, en dan de binnenkant  Rolleyes 
Anders kom je er nooit meer bij..


[Afbeelding: Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-48-26-3.jpg]

Al best een redelijk resultaat na de eerste lagen. 
Daarna nog afgewerkt met een paar lagen blanke lak...



[Afbeelding: Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-48-26-4.jpg]
En zo ongeveer zou het eruit komen te zien..

Nu nog -echte- whitewall banden erop en dan is dat ook weer naar 't zin  Big Grin
Antwoord
#18
idd weer lekker bezig geweest!
Antwoord
#19
Ziet er top uit!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)