Ja, is een heel fijne combi zo.
Ik had een 1300 dubbelpoorter. Leek een goed blok met axiale speling binnen de marge en geen speling op de lagers. Dus dat zou goed moeten zijn.
De koppen waren ook prima, niet gescheurd ofzo.
De Zenith Porsche combinatie kon er dan ook op na de revisie. Sven (Classic Car Docter) heeft alles netjes opgebouwd en ingesteld.
Het totaal kostte alles bij elkaar iets meer dan €4000,-
(1300 DP blok, dubbele Porsche carbs, alle goedkope zut eruit gehaald en vervangen voor goed spöl; nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels, nieuwe bobine, nieuwe pakkingen, 123 ontsteking, wisselstroom dynamo, nieuwe leidingen en nieuwe benzine pomp. En alles gekuisd/gezuiverd, kleppen en carbs en alles opnieuw afgesteld, nieuwe olie (+ filters uiteraard) en werkloon).
![[Afbeelding: Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-47-53.jpg]](https://i.ibb.co/7tmqGjKb/Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-47-53.jpg)
Fotootje van een andere keef
De rode cabrio -niet van mij- is in opbouw na een complete restauratie
En door met het volgende klusje:
De velgen.
Heb een tijdje terug een mooie set semi brede velgen op de kop getikt. Deze heb ik afgelopen weken licht geshuurd, en de binnenkant zwart gespoten.
Daarna de zichtkant een paar lagen grondverf erop gespoten. En daarop de twee kleuren. Op kleur laten mengen in bus (ongeveer €19 per spuitbus)
![[Afbeelding: Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-48-26-2.jpg]](https://i.ibb.co/V7cdfky/Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-48-26-2.jpg)
Als iemand ook zoiets wil proberen: eerst de buitenste ring, en dan de binnenkant
Anders kom je er nooit meer bij..
Al best een redelijk resultaat na de eerste lagen.
Daarna nog afgewerkt met een paar lagen blanke lak...
![[Afbeelding: Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-48-26-4.jpg]](https://i.ibb.co/JwGXFZSy/Whats-App-Image-2025-07-12-at-17-48-26-4.jpg)
En zo ongeveer zou het eruit komen te zien..
Nu nog -echte- whitewall banden erop en dan is dat ook weer naar 't zin