Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
61'er back alive
En dan ben je weer een jaar verder door allerlei zaken...

Maar nu toch een hele berg onderdelen besteld en langzaam maar zeker de kever weer aan het opstarten. Eerst ga ik de motor weer laten draaien:

- Nieuwe accu gemonteerd
- Motorolie / zeef vervangen
- Carburateur ultrasoon gereinigd
- benzinepomp ultrasoon gereinigd
- Nieuwe Bougies liggen klaar

Volgende stap
- benzineslangen vervangen
- Carburateur en pomp weer monteren
- Motor eens proefstarten na ruim 20 jaar ...

Ik heb de spullen klaar liggen om de tank van binnen schoon te maken, als dat is gebeurt zijn de remmen aan de beurt. Ik heb de nieuwe hoofdremcilinder al klaar liggen.

Het ding moet volgend jaar gewoon rijden! Het wordt de zondagzomerauto voor '27.
Antwoord
Ha lekker,

Meld ik me net weer vandaag, heb ik vanavond alweer een vraag om mee mee te denken:

De pompsokkel, de Bakelieten tussenflens of vulblokje tussen de benzinepomp is gescheurd. Met een licht tikje kwam de sokkel er wel vanaf, maar hij is gebroken rondom de stoterstand die erin zit. En dat laatste stukje zit natuurlijk MUURvast!

Ik heb hem nogmaals goed ingespoten met WD40 en wil de truc met een houtdraadbout proberen om hem eruit te trekken. Zijn er andere suggesties??
Antwoord
Lekker bezig
Antwoord
Ik heb dit ooit eens gedaan door (ik dacht M8 maar kan ook M10 gewest zijn) draad te tappen in dat rest stuk.
Daarna een stuk draadeind er indraaien en dan een grote ring/plaat boven op het carter leggen en een moer opdraaien.
als je nu die moer aandraai dan trek je het rest stuk er zo uit.
Voordeel tov een houtdraadbout. Door draadeind en moer blijf je netjes in lijn met de schacht trekken.
Met een houtdraadbout heb je kans dat je een beetje scheef tov het gat gaat trekken en dat het rest stuk verder uit elkaar getrokken wordt/afbrokkelt
Wel na beide manieren je blok even goed spelen omdat er met beide manieren gruis van dat bakeliet in het blok terecht komt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)