Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn spijlbus uit Brazilië
Tnx man!
Antwoord
Raamframes weer op de deuren gemonteerd. Deuren sluiten slecht, hoop dat de rubbers bijtrekken.

[Afbeelding: F9-AD9284-4-DB2-4-DA1-B991-AA5487-FA4199.jpg]

[Afbeelding: 4-B760104-99-A6-4455-B357-48838-AD03-FE0.jpg]
Antwoord
Ziet er goed uit.
Kan je er nog wat aan afstellen?
Nieuwe rubbers is altijd een dingetje ze moeten wel een beetje zetten.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
Nee, afstellen kan niet, hooguit een paar mm.. deuren waren voor het spuiten ook goed afgesteld, maar lijkt nu wel weer te moeten gebeuren. Ik moet ze ook echt met 2 handen dichtdrukken. Ik laat ze nu gewoon een paar weken dicht, de rest zie ik later wel. Kan ook rijden met klemmende deuren haha.
Antwoord
Je kan kijken of je de raamframes iets naar beneden kan krijgen.
In de breedte kan je denk helemaal niks omdat dit een vaste maat is.
Beetje rubbervet op de rubbers en dan inderdaad zoveel mogelijk dicht laten zitten zodat ze misschien toch een klein beetje de vorm aannemen.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
Prachtige bus zo op de foto's Exclamation

Idd zijn nieuwe rubbers vaker te stijf voor een prettige werking.
Zelf heb ik ooit bij een auto de nieuwe rubbers met heel heet overgoten en toen de deuren dicht gedaan en zo een dag laten staan. 
Gingen daarna wel weer beter dicht. nog niet perfect maar wel beter.
Zeker het rubber aan de scharnierkant heeft hier veel invloed op!


ps: wordt tijd dat ik zelf weer eens wat tijd voor mijn project kan vrijmaken Undecided
Antwoord
Tnx mannen, ik laat ze zo veel mogelijk dicht, we gaan zien hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Ik ben elk weekend wel een beetje bezig, kleine dingen waar heel veel tijd in gaat zitten, met name de kabelboom. Grotendeels aangesloten maar moet nog wel wat. Dit weekend de claxon aangesloten, richtingaanwijzer schakelaar gemonteerd en een gedeelte aangesloten. Aangezien ik een nieuwe kabelboom uit Brazilië heb gekocht met bijbehorende Portugese termen en andere kleuren dan de originele Duitse schema’s is het nog wel een beetje stoeien. Kwaliteit kabelboom is overigens echt goed!

[Afbeelding: 0-D719777-E47-F-4-A09-8-A7-E-64344-FD4-CBB1.jpg]
Antwoord
In de kleinst nagenoeg onzichtbare dingen gaat het meeste werk inzitten maar zijn ook het belangrijkste.

Kabelboomwerk is altijd echt wel een uitzoek werk inderdaad.
Zeker als de kleurschema's niet overeenkomen.
Lekker technisch Portugees leren lezen het alleen al horen vindt ik al lastig.
Succes knap dat je je er aan waagt.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
Google translate is nu m’n beste vriend haha. Soms klopt dat voor geen meter, maar als je dan de Portugese woorden googled op afbeeldingen kom je er meestal wel uit. Wel een lekker idee een nieuwe kabelboom, die oude was zo verdroogd dat ik bang was voor brandgevaar…
Antwoord
Lekker Google haha.
Wie gebruikt het niet.

Bij ons is er ook een nieuwe kabelboom ingekomen toen we hem kochten, alleen hebben we dit laten doen.
Meer uit gemak en omdat we volop in de verbouwing van ons huis zaten.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)