Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn spijlbus uit Brazilië
Eindelijk wat nieuws in dit topic. Bus staat sinds een paar weken bij de bekleder en heb de eerste foto’s binnen. Over een week of twee kan ik hem ophalen. De bekleding zit over kunststof panelen ipv board dus ongevoelig voor vocht. Daarnaast heb ik de schroeven laten wegwerken, vond ik mooier. Benieuwd naar het eindresultaat  Big Grin

[Afbeelding: e5617773-4d54-4ab3-833f-6a6cbccad3f4.jpg]

[Afbeelding: d4754d04-ee98-4990-88cb-3f2fed0c04cb.jpg]

[Afbeelding: ee50f08d-6110-465a-a5b0-0f53a3faad15.jpg]

[Afbeelding: 5882dae6-08b0-4c81-9a8b-1311b30b6d1a.jpg]

[Afbeelding: 48496d6f-754b-4f0b-bc15-3c65769bdb38.jpg]
Antwoord
Ja heeft even geduurd voor er weer een update van de bus kwam!  ( moet ik zeggen met mijn B1 die al ruim een jaar stil ligt Undecided)
Maar is ook weer een mooie update met mooie bekleding. Ziet er netjes uit en slim om geen board meer te gebruiken!
Antwoord
Ja de bekleder had pas begin februari tijd dus project heeft even stil gelegen, maar gelukkig weer vooruitgang en dit seizoen eindelijk rijden na 5 jaar  Big Grin

Ben benieuwd naar jouw update!
Antwoord
Twee weken geleden de bus bij de bekleder opgehaald. Door het mooie weer besloten hem terug te rijden, ritje van ongeveer 150km met ff tanken in België inclusief  Big Grin

Ik stap in bij de bekleder, start de bus, blijft het dynamolampje branden  Dodgy Ff meten, en ja hoor, laad niks bij. Ff snel de (nieuwe) koolborstels gechecked, maar daar was niks mis mee. Extra accu geleend van de bekleder en zo thuis gekomen  Big Grin Bleef spannend, want had na de revisie van de motor en de restauratie op zich maar 20km gereden naar de apk Tongue

Bus deed het perfect verder. Thuis goed gemeten en het veld van de dynamo (DF) aan massa gelegd, toen begon de dynamo 50v te laden. Spanningsregelaar stuk dus. Die nog ff vervangen en alles weer ok Cool 

Hieronder het resultaat:

[Afbeelding: 21fc3b5c-6797-42ab-915c-3348da3d4a1f.jpg]

[Afbeelding: 0609be2f-1c57-4b3d-bd89-15d528f12c56.jpg]

[Afbeelding: a9fa9684-1436-4117-a269-c924b4598c55.jpg]

[Afbeelding: ddc2de66-1be7-41a2-94e3-3bbfd1740a62.jpg]

[Afbeelding: 75b986e9-da38-4ba8-a202-84e2cd2b1530.jpg]

Restauratie is hiermee wel klaar. Stuurhuis heeft mij toch iets teveel speling, dus die ga ik nog wel vervangen, en verder is het natuurlijk wat aankleden. Ook wil ik er nog een bovenkastje (boven het bed) in maken en iets van een klein keukentje of zo, met in ieder geval een koelkastje en zonnepanelen o.i.d.
Antwoord
Geweldig eind resultaat  Heart
En ja er blijft altijd wat te verbeteren/veranderen!
zeer mooi eindresultaat.. op een niveau dat ik nooit met mijn voertuigen zal bereiken.

Maar voor mij geld de regel.. ik moet het zelf kunne maken en het moet "betaalbaar" (binnen mijn te besteden budget) blijven. 
Liever 100% zelf dan uitbesteden... 
En dan bij voorkeur ook nog niet al eerder door iemand anders ooit zijn gebouwd en RDW (goed) gekeurd kunnen worden Exclamation
Vooral dat laatste wordt steeds moeilijker

(Mocht ik ooit het budget hebben om ze echt te laten spuiten wil ik daar een uitzondering voor maken
Maar voor wat dat gemiddeld kost "bouw ik bijna" een nieuw voertuig. Big Grin)
Antwoord
Dank je wel man, zit een hoop bloed zweet en tranen in haha. Heb er ook 5 jaar over gedaan, mede door de kosten… maar wat jij doet heb ik nog meer respect voor.  Exclamation
Antwoord
Hoef je niet meer respect voor te hebben hoor .
Is andere manier van benaderen en andere manier van genieten.
Ik ben de "buggy" wereld in gerold om dat ik anders dan anders wilde gaan rijden. en wat ik graag wilde was volgends de kenners niet mogelijk in Nederland.

Dan gaan we dat mogelijk maken! 
Alleen door geld gebrek moest het toen wel heel erg low budget. 
Die Blauwe Rail die ik heb heeft me nog geen 2000GULDEN gekoste en 6 jaar werk. 
Maar toen was hij ook het eerste (zover ik weet en wat de RDW  me toen vertelde)  buizenframe die zelf bouw was en door de RDW goed gekeurd werd.
De Engelse versies met engels type goedkeur niet mee geteld! 

Daarna is het veelvuldig gekopieerd door diverse andere welke ik ook heel vaak daarbij geholpen heb met info of hoe en wat.

En eigenlijk is dat low budget een soort van manier van uitvoeren van mijn hobby geworden. 
Hoewel ik nu af en toe ook wel eens wat duurdere onderdelen aanschaf als dat nodig is.

Daarbij vind ik het meestal ook niet erg als ik "schade" rij... los het toch ook zelf wel weer op.

daartegen als er iets gesloopt of bewust vernield wordt kan ik daar ook heel erg kwaad over worden.
Antwoord
Ja geweldig hoe je dat aanpakt! En dat bewust vernielen kan ik ook niet tegen. Gelijk onder de grond stoppen…
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)