Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project betimmering en rock and roll bed T1
#1
Na 2 jaar met een (nood) vast bed zonder verdere betimmering de evenementen bezocht te hebben is het eindelijk zo ver.
We gaan de bus betimmeren en voorzien van een rock and roll slaapbank/bed.
We hebben gekozen voor een bed over de gehele breedte en dan de xl variant voor 5 cm extra lengte.
In de tussentijd veel bekeken en gezien natuurlijk en ideeën opgedaan bij andere.

Dit zijn de foto's vooraf:
[Afbeelding: 20190612-212546.jpg]

[Afbeelding: 20190612-212523.jpg]

De keuze voor nu is gevallen op de betimmering van DPS https://www.doorpanelshop.com/nl icm met een rock and roll bed van Bus ok https://bus-ok.nl/
Ook zal er nog een anti dreun materiaal en isolatie achter de betimmering komen, dit is (nog) niet aangekocht maar daar zijn mee in overleg met https://www.heatshieldings.com/nl/

Eerst hebben we de bus kaal gemaakt aan de binnenzijde zodat we met een blauw canvas beginnen kunnen.

[Afbeelding: IMG-20230123-WA0030.jpg]

Eerste cadeautje uitpakken altijd leuk  Big Grin


[Afbeelding: IMG-20230123-WA0034.jpg]

Advies van Bus ok was om eerst het vloerpaneel te plaatsen en pas te maken voordat het bed geplaatst kan worden ivm de hoogte van de motorplaat achterin.
Her en der moest er of een reepje af of een hoekje aanpassen of een stukje uit om te zorgen dat het vloer paneel ook echt op de bodem kwam te liggen en niet half op de randen van de kanten lag te wiebelen.

Voor nu staan we er zo voor en gaan we vanavond alles er weer uithalen om alle panelen aan de binnenzijde op te meten om te kijken hoeveel m2 antidreun en isolatie we nodig hebben.

[Afbeelding: IMG-20230123-WA0031.jpg]

Voordat alles er definitief in gaat nog even alle kokerprofielen voorzien van wax voor de zekerheid.

Weer lekker knutselen de komende tijd, Wanrooi is het eerste slaap evenement maar hoop voor die tijd toch wel klaar te zijn.

Groetjes Johan en Nathalie
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#2
Leuk project
En ja kleine aanpassingen zijn meestal wel nodig om het net wat mooier te laten passen.
Leuk om te blijven volgen Exclamation
Antwoord
#3
Johan! Leuk dat je een topic start! En gelijk een mooie inspiratie voor mij aangezien ik ook op redelijk korte termijn ga beginnen met het interieur. Gelijk een vraag: ligt je houten vloer op de bevestiging van je banken? Of heb jij die niet omdat het een panel is?
Antwoord
#4
(25-01-2023, 19:28)scrapheap schreef: Leuk project
En ja kleine aanpassingen zijn meestal wel nodig om het net wat mooier te laten passen.
Leuk om te blijven volgen Exclamation

Mooi dan ga ik de vorderingen posten  Big Grin

(25-01-2023, 21:48)Splitrazor schreef: Johan! Leuk dat je een topic start! En gelijk een mooie inspiratie voor mij aangezien ik ook op redelijk korte termijn ga beginnen met het interieur. Gelijk een vraag: ligt je houten vloer op de bevestiging van je banken? Of heb jij die niet omdat het een panel is?

Altijd goed om iemand te inspireren  Cool

Er zitten bank bevestigingen in inderdaad tenminste als dat die rechthoekige platen zijn met ogen.
De vloerplaat ligt op de ribbels en bulten in de vloer.
Helaas heeft iemand in Griekenland de nieuwe vloer er niet zo heel dapper mooi ingezet.
Dus ik heb de grootste bulten terug geslagen en behandeld.
Nu komt er eerst een laag anti dreun materiaal over, misschien nog isolatie maar dat ligt een beetje aan hoe hoog de vloer dan komt.
Dus dat ga ik eerst even passen zonder het te plakken.

Zojuist de grove afmetingen van de bus doorgegeven aan Heat Shielding zodat hij een offerte kan doen.
Zal waarschijnlijk toch wel doorgaan maar toch.
Hopelijk van het weekend weer wat doen.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#5
Aha ok, ik vroeg het omdat de bevestiging voor de banken iets hoger ligt dan de vloer zelf. Anti dreun is slim, isolatie komt misschien te hoog. Ik denk dat ik anti dreun combineer met de rubberen vloermat die er in lag en dan 18mm houten vloer erop (daar kan je tenminste op schroeven). En dan anti dreun en isolatie aan de zijkant. Mocht er een hemel in komen dan daar hetzelfde.
Antwoord
#6
(26-01-2023, 18:26)Splitrazor schreef: Aha ok, ik vroeg het omdat de bevestiging voor de banken iets hoger ligt dan de vloer zelf. Anti dreun is slim, isolatie komt misschien te hoog. Ik denk dat ik anti dreun combineer met de rubberen vloermat die er in lag en dan 18mm houten vloer erop (daar kan je tenminste op schroeven). En dan anti dreun en isolatie aan de zijkant. Mocht er een hemel in komen dan daar hetzelfde.

Ja klopt de bankbevestigingen zijn maar net iets hoger dan de vloer dat valt wel mee, mits het bankbevestigingen zijn natuurlijk.
De antidreun en isolatie is bij elkaar max 8 mm, de vloerplaat zelf is 12 mm dus bij elkaar om en nabij hetzelfde als anti dreun met een 18mm vloerplaat.

De anti dreun en isolatie zijn gisteren ook besteld, dat komt volgende week ergens binnen.
Dus hier kunnen we even niet aan verder.

Gelukkig verzint de bus ter plekke wat nieuws om te doen  Angry

Kwam gisteren uit mijn werk thuis denk wat een benzine lucht hangt er in de lucht.
Gelijk maar even de garage ingelopen en ja hoor het karton wat standaard onder de bus ligt helemaal doordrenkt met benzine  Angry Angry

Heb vanaf het begin dat we de bus hebben al gezegd soms dan is er een benzinelucht, al meerdere keren naar gekeken door diverse personen en bedrijven maar er heeft nooit iemand iets kunnen vinden.
Dit was veelal met het rijden op rotondes.
Zeer waarschijnlijk door het vele lopen en een paar klappen op de vloer omdat er een bult inzat net even het laatste zetje gegeven en was de tank al niet helemaal jofel meer.
Weet het nog niet exact want de motor zal er eerst uit moeten voordat de tank er uit kan.

Dus al met al weer een leuk klusje erbij helaas.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#7
Altijd balen zo'n soort dingen.
Maar beter nu dan straks als je ergens naar onderweg ben of op een treffen sta!
Antwoord
#8
Precies! Motor is er zo uit gelukkig. Wat je kan doen is met een lamp achter de motor naar de felsrand in het midden van de tank kijken, daar lekken ze meestal.
Antwoord
#9
Het zal inderdaad ook wel de felsrand zijn.
Maar ja motor moet er eerst uit voor de tank eruit kan en we het goes kunnen zien.
Dus voor het eerst van me leven de motor uit de bus halen.
Nog nooit gedaan maar zal vast goed komen.
Met de Golfjes ook altijd gelukt dus zal met de bus ook vast lukken.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#10
Zeker, eerste keer moet binnen een uurtje lukken. Apron ff losschroeven. Min pool accu loshalen. Luchtfilter verwijderen. Gaskabel, benzineleiding, bedrading en 4 bouten aan de versnellingsbak en los is ie. Als je verwarming hebt, vergeet dan de kabels niet los te halen. Massa zit bij mij aan de bout van de versnellingsbak, mocht ie ergens aan de carrosserie zitten dan die ook niet vergeten.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)