Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor start niet, maakt verontrustend geluid
#19
(11-04-2023, 20:47)scrapheap schreef: Hoi Ruben

heb net het geluid beluisterd. 
 
Geluid is idd erg kort maar het lijkt er op of de startmotor niet goed op toeren komt!
Te langzaam/zwaar draait.
Drie mogelijke oorzaken
 
*Legen/slechte accu..
maar dan zou hij na twee/drie keer starten nog slechter gaan draaien of zelfs geheel stoppen. Dus lijkt me niet het geval
 
*Slechte massa kabel naar de versnellingsbak waardoor er te veel weerstand ontstaat bij de hoge stroom die de startmotor draait.
Deze massa kabel (brede blanke vlechtscherm) gaat van af de linker poot waar de versnellingsbak op ligt naar de versnellingsbak.
Heb je startkabels? Klem eens een startkabel op de minpool van de accu en de andere kant direct op een blank stuk van de versnellingsbak.
Zelfde geld overigens ook voor de dikke rode kabel die rechtstreeks van de accu naar je startmotor gaat. Als die slecht is dan krijg je het zelfde. (4e mogelijkheid Rolleyes)
 
*startmotor zelf slecht.
Ga eens op zoek naar een goede gebruikte of nieuwe startmotor (soms lukt het om er een te lenen van iemand uit de buurt)
 
Succes met je zoektocht.

Hoi scrapheap,

Ontzettend bedankt hier kan ik zeker wat mee! Ik hou jullie op de hoogte, nogmaals bedankt!

Groet,
Ruben
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Motor start niet, maakt verontrustend geluid - door Ruben - 13-04-2023, 12:06

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)