Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
eerste auto project
#1
Hallo mijn naam is Lorenzo, ik sta op het punt om mijn rijbewijs te halen en ben al jaren aan het sparen om een kever te kunnen kopen voor wanneer ik mijn rijbewijs zou hebben nu heb ik er eentje online gevonden, een 1300 uit 1969 deze is in alle aanzichten echt prachtig alleen zit ik met het probleem dat ik de liggende koplampen niet zo mooi vind is er een mogelijkheid om deze om te bouwen tot liggende koplampen? want dat zou hem helemaal afmaken voor mij.
ik heb er ook eentje uit 1982 gevonden maar die is gewoon net wat minder mooi wel met liggende koplampen alleen is het stuur heel dik en van plastic en dat is echt een no go vanuit mij!
Antwoord
#2
Welkom Lorenzo

Je schrijft dat de keven nu liggende koplampen heeft maar dat je die niet mooi vind en hem liever wilt ombouwen naar liggende koplampen!!
Denk dus dat je bedoel dat die 69er staande lampen heeft en je daar liggende van wilt maken/

Kort antwoord .. JA DAT IS MOGELIJK!
alleen dat gat niet zomaar.
Dan heb je twee voorschermen voor liggende lampen nodig en natuurlijk de liggende koplampen zelf.
Hou wel rekening dat er dan dus ook spuitkosten voor die voorschermen bij komen.... en dat de gaten in de schermen voor de voorbumper anders zijn! dus eventulle aangepas moeten worden .

Succes met je keuze en rijbewijs!
Antwoord
#3
ah oke nee ik zie nu dat ik een type fout heb het is er een uit 1966 en ik wil er staande koplampen van maken maar ik ga er dan vanuit dat dat dus ook mogelijk is dat vind ik mooi om te horen!! het is zo'n mooie auto voor een goede prijs dat ik hem gewoon alvast ga kopen zodat ik zeker weet dat ik er eentje heb, want ze verdwijnen over het algemeen al weer snel van de auto sites wanneer ze er eenmaal opstaan. en ik ga mijn best doen!!!
Antwoord
#4
Haha Ja andersom kan ook probleemloos.
Als je de ruimte er voor hebt bewaar dan de originele voorschermen met liggende lampen..
Mocht je hem ooit willen of moeten verkopen zijn die 2 wel grote pluspunten voor de verkoop
Antwoord
#5
ah ja bedankt voor de tip!!!


ergens komende weken ga ik kijken naar de desbetreffende kever wat zijn punten waar ik echt goed op moet letten als ik langs ga?
wat zijn bijvoorbeeld echt belangerijke punten?
Antwoord
#6
Waar je op moet letten?
Heel simpel alle wat je ziet wat niet 100% is.
Elke plek waar je roest zie... kijk hoe erg die roest is.. en dan afvragen of je dat moet laten opklappen of dat je dat zelf kan doen!!
Belangrijke plek is de kokerbalk.. achter de deur tot aan de achterwielen en de aansluiting van de A-stijl op de koker *stijl waar de deur aan hangt.
binnenkant wiel kasten.. bodemplaten in het algemeen.
Raamrubbers verweerd?
rubbers in/aan de vooras en achteras bij de versnellingsbak.
enz enz ..

en dan bij alle je afvragen of je dat zelf kan oplossen of dat je daar iemand (bedrijf) voor moet inschakelen.
Lek de kever? de meeset wel iets maar als er echt veel druppels onder hangen zullen de buren snel kunnen gaan klagen.

en dan het totaal plaatje bekijken en door rekenen.
Tuurlijk mag je van een kever van bv 15k+ meer verwachten dan van een van 2k ... Dan zal je zeker meer mankementen vinden wat ook logies is.

En dan aan jou de keus of je het totaal aanvaardbaar vind of dat je verder zoek.


Succes met gaan kijken!
Antwoord
#7
Als je voor het eerst een kever gaat kopen, heb ik maar 1 tip: neem iemand mee die al wat langer kever rijdt. Verder vind je hier nog veel tips:

https://kevervoorbeginners.blogspot.com/...-tips.html
Antwoord
#8
Help Help Help!!!

ik heb laatst op een vlooienmarkt 2 speakers gekocht om aan te sluiten bij mijn kever voor beter en harder geluid
alleen heb ik nu het probleem dat als ik de radio aanzet dat mijn oren pijn beginnen te doen / raar gaan voelen een beetje als een vliegtuig dat opstijgt. weet iemand hoe ik dit kan oplossen of waar dat aan ligt want ik kan hier nergens iets op vinden op het internet!!!
Antwoord
#9
Dan zal je iets meer moeten vertellen wat je gedaan/geplaatst hebt.
Alleen twee speakers op de standaard radio aangesloten?
of heb je er ook een extra versterker bij geplaatst? of speakers met een eigen versterker?
En wat voor soort geluid hoor je dan?
Wel de Muziek maar alleen maar erg hard of zit er een brom/ruis toon door heen die van toon veranderd als je gas geef?
of nog anders?

Mar ik begrijp uit deze vraag dat je ondertussen een Kever gekocht hebt!
vertel daar ook eens wat meer over en wat je er zoal aan het klussen bent?
Dit forum wordt juist interessanter als er wat meer geschreven wordt over de meest normale en gekke dingen.
Net wat jij schrijf je kan er niets over vinden..
Als iedereen alleen maar vragen blijft stellen dan kunnen andere er ook nooit iets over vinden.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)