Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
waar ga ik in vredesnaam aan beginnen !?!
#1
Beste mensen, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben aan de grondige restauratie begonnen van een semi automaat kever van 71.

Ik ben geen schrijver maar een doener, dus zal met enige regelmaat een foto plaatsen over de status van mijn project.

Ik heb eerst een tank leeggereden na de koop om alle technische problemen in beeld te krijgen.

stuurdemper en hulpstuurhuis en een schokdemper waren makkelijk waar te nemen, bij 70km/u rammelde het stuur bijna uit m'n handen, en wat andere kleinigheden, de roestduivel heeft goed zijn werk gedaan en dat was de grootste uitdaging.

eerst maar even een stuk gereedschap in elkaar gezet om goed bij de roestplekken te kunnen.

hieronder wat afbeeldingen, en als er suggesties of vragen zijn dan lees ik dat graag in de topic. 

[Afbeelding: kever-4-zij.jpg]


[Afbeelding: kever-3-zij.jpg]
Antwoord
#2
goed bezig Frans.

Leuk dat je een topic over deze resto begonnen bent.
(wordt tijd dat ik ook weer eens aan mijn B1 verder kan gaan gaan Undecided)

Gaat hier dus om een 1302 kever. 
Heb ik zelf geen ervaring mee alle wat ik daar van weet is dat de stuurinrichting heel gevoelig voor slijtage aan vooral het hulp stuurhuis is. 
Ander verschil met een 1200/1300 kever is dat de vooras dus geen torsie-as is maar dat er veerpoten aan de carrosserie vast zitten.
Hierdoor is de carrosserie een onderdeel van het dragend deel van de kever. dit tov de 1200/1300 kever die een zelfdragende bodem heeft en de carrosserie dus "geen" dragende functie heeft.

Let er wel op dat de kop van de bodem in een goede roest vrije staat is, daar wilt de roest duivel nog al eens goed en vervelend toeslaan.

Zo te zien heb je een mooie klus ruimte dus wens je veel succes en ik blijf zeker volgen Smile
Antwoord
#3
Ik volg, ziet er goed uit! Succes!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)