Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Originele rode VW Kever uit 1970
#1
Ons trouwe Kevertje gaat mogelijk de verkoop in! Dus bij deze een interessepeiling.
Twijfel twijfel twijfel, maar we rijden er helaas te weinig mee. Dus hierbij bieden wij onze prachtige en roestvrije VW Kever 1300 DeLuxe uit 1970 in de mooie kleur Koningsrood aan. Een Kever die nog steeds rijdt zoals Volkswagen hem destijds bedoeld had.
Dit nette en originele Zweedse exemplaar kenmerkt zich door een af-fabriek Eberspächer standkachel in de kofferbak (aan de voorkant dus), een luxueus wit interieur met zwart zacht dashboard, chroomaccenten op het exterieur, etc... Exportmodellen werden toen namelijk vaak wat luxer uitgevoerd vanuit de fabriek in Wolfsburg (D).
Onze trouwe Kever is sinds 2010 in familiebezit. Sindsdien is dus de volledige geschiedenis bekend. In 2011 (20.000 km geleden) is het 1200cc motorblok (in 2008 is het 1300-blok vervangen door een 1200-blok) gereviseerd en in 2014 is de carrosserie volledig gerestaureerd en professioneel in de originele kleur gespoten (13.000 km geleden). Daarna heeft deze Volkswagen steeds in een droge garage gestaan en is slechts gebruikt bij enkele lokale oldtimerritten en -meetings bij mooi weer. Alle werkzaamheden aan onze Kever zijn door middel van rekeningen gedocumenteerd. Deze dikke map is uiteraard onder het genot van een kopje koffie uitgebreid te bestuderen.
In augustus 2023 heeft de Kever bij 48.000km nog een uitgebreide beurt gehad. Daarbij zijn alle technische punten door een VW-kenner nagelopen en is onder andere het motorblok vakkundig afgesteld. Daarna is er de afgelopen maanden slechts een paar honderd kilometer mee gereden. Alle slijtagedelen zijn dus dik in orde. De achterbanden zijn van 2020 en de voorbanden van 2022. Allen nog voorzien van ruim voldoende profiel. Voorlopig zijn er daarom geen onderhouds- of reparatiewerkzaamheden te verwachten. Dit is dus absoluut géén “project-Kever”.
De Kever is voorzien van:
- originele en werkende Eberspächer standkachel,
- elektronische ontsteking (de originele ontsteking wordt uiteraard meegeleverd),
- radio uit correcte periode,
- originele stoelen met hoge rug,
- mistachterlicht,
- 12V aansluiting onder dashboard,
- automatisch blussysteem in motorcompartiment,
- tectyl behandeld
- white wall ringen
- Paruzzi hoedenplank met JBL-speakerset (niet aangesloten)
In juni 2023 is de Volkswagen door een VRT/Fehac erkende taxateur getaxeerd en heeft hij een RETM-kwaliteitsaanduiding van ‘conditie 2+’ toegekend. De taxatiewaarde is daarom 16.000,- Euro. Deze waarde stijgt overigens nog steeds. Let op, dit betreft dus een Kever uit het hogere segment en van een kwalitatief hoog niveau. Niettemin vragen we niet de taxatieprijs, maar zetten we de prijs op 12.995,- Euro. Onderhandeling is slechts zeer beperkt mogelijk. De Kever staat niet in de weg.
De Kever gaat weg, omdat we er wegens tijdgebrek jammer genoeg te weinig gebruik van maken. De afgelopen jaren hebben we bijvoorbeeld slechts 1000km per jaar gereden. We gunnen deze fantastische Kever aan iemand die deze mooie solide oldtimer gaat koesteren en er vol van kan gaan genieten. Zelf zijn we er achter gekomen dat we toch meer motorrijders dan Kever-rijders zijn.
Proefrijden is enkel mogelijk bij serieuze interesse én na ondertekening van een proefritverklaring (voor verzekering- of aansprakelijkheidsredenen)!

[Afbeelding: screenshot-284.png]

[Afbeelding: screenshot-286.png]

[Afbeelding: screenshot-287.png]

[Afbeelding: screenshot-285.png]

[Afbeelding: screenshot-283.png]
[Afbeelding: screenshot-288.png]

[Afbeelding: screenshot-289.png]
Antwoord
#2
Hele mooie Kever zo te zien!
Idd zonden om weg gestopt in een schuur/garage te laten staan.
Dus verstandig om hem aan iemand anders te gunnen.
Kan alleen  maar zeggen succes met de verkoop en verwacht dat de koper er nog jaren plezier aan gaat beleven Smile

"Helaas" geen Kever voor mij maar wens jullie zeker veel succes met de verkoop.
En veel plezier en veilige kilometers voor de nieuwe eigenaar.


Overigens heel verstandig die brand-blus slang in de motor ruimte  Exclamation Exclamation
Zou bijna verplicht moeten worden.
Antwoord
#3
Dank je!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)