Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kever 1200 1973/ grotere carburateur en type?
#1
Dag,

Ik ben Stijn 19 jaar en heb een Duitse kever 1200 uit 1973. Hier zit een big bore kit op waardoor die nu rond de 1400cc heeft. Nou wil ik hier alleen een grotere carburateur op zetten zonder het inlaat spruitstuk aan te passen. Heeft iemand hier ervaring mee welke carburateurs er op passen en welke grote ik dan nodig heb?

Andere vraag is.. hoe weet ik wat voor type kever ik heb ik lees overal dat ze het hebben over typ 1,2,3 en 4.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring en tips.

Alvast bedankt!
Antwoord
#2
Welkom Stijn!

Welke carburateur je nodig hebt durf ik je niet te zeggen. Wellicht kan je ook met grotere sproeiers werken, heb ik met mijn spijlbus ook gedaan (ben van 1500 naar 1600 gegaan, met een 28pic carburateur) en dat werkt prima! Scheelt geld en een hoop werk.

Type 1-2-3-4 slaat op het type Volkswagen (type 1 is kever, type 2 bus enz, zie index).

Mocht je foto’s willen plaatsen of een projecttopic aan willen maken, daar zijn we gek op Wink
Antwoord
#3
@Splitrazor

Bedankt!! Ga ik dat doen. Er zit nu een Solex 30 pic op. Dus moet goed komen Wink

[Afbeelding: A7-C1-CBEF-1328-43-CC-935-D-AC00-E47-ED105.jpg]

[
Antwoord
#4
Geen probleem, graag gedaan! Mooie kever heb je zeg! Hou ons op de hoogte!

(Ik heb trouwens een 1600 singleport met 28pic, hoofdsproeier 130, luchtsproeier 130 en stationairsproeier 70, mocht je vergelijken willen). Er zijn heel veel sites met info, waaronder deze:

http://www.vw-resource.com/jets.html

Succes!
Antwoord
#5
Welkom Stijn!

Idd een mooie kever. En hou ons aub op de hoogte van de voortgang en belevenissen met je kever!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)